آپ دوم(ویژگی های نوجوانان)
نوشته شده توسط : سارا

اولین ویژگی نوجوان:بی اعتمادی به والدین

تو این سنین نوجوونتون به شما ایمان نداره و یکی از دلایل این پند ناپذیری ها هم همینه

واسه همین والدین باید بدونن که نصیحت هاشون زیاد رو فرزندشون تاثیر نداره و برای فهموندن یک مسئله به نوجوون باید از دیگران کمک بخوان!

2/جسارت و سرکشی:یکی دیگه از ویژگی ها همینه.اصلا اگه بچه اتون مثه گذشته خانوم بود و یه جا مینشست و حرفتون رو گوش میداد باید تعجب کنین.خود آقای دهنوی میگفتن:پسر من تو این دوره خیلی راحت به من گفت من مگه از شما نظر خواستم؟!

این مسئله کاملا طبیعیه و پدر و مادر باید مدارا کنن.

3/زود رنجی:تو این دوره به دلیل ترشح زیاد هورمون های مربوط به بلوغ فرزند شما بسیار زودرنج و حساس میشه

این موضوع هم عجیب نیست و باید مثه مورد قبلی مدارا کنین

4/شدت عواطف؛شیدایی,تمایل به جنس مخالف: شدت عواطف بیشتر در دختر ها مشخص هست.این موضوع مثلا میتونه توی گریه های بدون دلیل نمایان شه یا اینکه میبینین حس شاعری دخترتون گل میکنه

شیدایی هم بیشتر توی دختراست،مثلا از مدرسه نیومده گوشی رو بر میدارن و با چنان ولع خاصی با دوستشون حرف میزنناین موضوع ناشی از کم عاطفه بودن پدر و مادر است...

تمایل به جنس مخالف هم که....همه میدونن به دلیل ترشح هورمون های جنسی تمایل به جنس مخالف ایجاد میشود.

5/شخصیت طلبی:تو این دوران بیشتر از هر موقع دیگری ,نوجوان به شخصیت احتیاج داره.اگر خانواده به او شخصیت بده هرگز به سمت کارهای اشتباه نمیره.

6/استقلال طلبی:اون دوست داره استقلال داشته باشه و در تمام موارد خودش تصمیم بگیره,شما میتونین با یک برخورد صحیح به او استقلال بدهید.

برخورد صحیح:به او اجازه آزادی های مشروع بدهید و با اشتیاق از کارهای مشروع او استقبال کنین تا وقتی درباره ی یک کار نادرست از شما سوال پرسید شما با یک برخورد متفاوت مثل گفتن این جمله:((من نمیدونم عزیزم,هر چی خودت صلاح میدونی...))به اون اجازه بدید که با برخورد متفاوت و صحیح شما کنار بیاد و این حس رو داشته باشه که خودش تصمیم گرفته و دوباره نصیحت های پدرش رو نشنیده و....

7/انتخاب گری:حدودا توضیحاتش مثه بالا ست.

8/پند ناپذیر:اون از شما پند نمی پذیره ولی اگه اصرار به این موضوع دارید که حتما خودتون نصیحتش کنین باید در شرایط زیر با او صحبت کنین.

1.پندتون کم و کوتاه باشه.

2.با محبت و در شرایط عاطفی و مناسب باشه.

3.غیر مستقیم به او بگویید و برای این کار از کتاب و رسانه استفاده کنین.

9/بیداری وجدان اخلاقی:یک نوجوان برعکس بزرگتر ها دارای وجدان اخلاقی است و از اشتباه خود ناراحت شده و در خلوت اشک می ریزد.(الهی بمیرم!)

10/جلب توجه:او نیاز به توجه دیگران داره,یکی از دلایل پوشش های نامناسب همینه,چون نمیدونه که چطور جلب توجه کنه.باید به او توجه کنید و کاری کنید که انرژی خودش رو صرف کارهای مفید کنه تا بتونه از اون طریق جلب توجه کنه.

11/بیداری غریزه ی جنسی:

برای کم کردن و کاهش این غریزه میتونین رژیم غذایی زیر رو در پیش داشته باشد.

شیرینی,ادویه-خرما-غذاهای پرچرب-سرخ کردنی ها-پیاز-عسل و هویج نخورن چون تحریک میشن.

و بیشتر سبزیجات و شیر و لبنیات بخورن.

علت های افزایش غریزه:

1.پوشش نادرست خواهر و برادر

2.دوستان و همسالان نا مطلوب

3.تصاویر و فیلمهای تحرک کننده

4.ضعف شخصیت

5.رخوت و سستی بدن

بخش مربوط به نوجوونا تموم شد.

آپ بعدیم در باره ی ازدواج هست.سر بزنین بازم.

نظر یادتون نره

التماس دعا




:: برچسب‌ها: ویژگی های نوجوانان , روش برخورد صحیح , مشکلات نوجوانان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1298
|
امتیاز مطلب : 106
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
تاریخ انتشار : 29 شهريور 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/commenting/avatars/avatar07.jpg
بی نشون در تاریخ : 1391/1/25/5 - - گفته است :
من بیس سالمه دختری بودم که اصن تو فکر ازدواج نبودم ینی حسو حال مجردی بیشتر بهم میساخت
خاستگار زیاد داشتم بنا به هر دلیلی به همشون ج رد دادم تا اینکه یکی اومد که از نظر مامان بابام عالی بودو تک
انگاری دیگه اگه به این ج رد میدادم هیچ پسری بهتراز اون نصیبم نمیشد

من قیافه برام مهمه همه میدونن تو اقوام خاهر برادرام دوسام میدونن که در کنار اخلاقو ایمان قیافه هم واسم اهمیت داشت نه اینکه بگم اسمون دهن وا کرده باشه خدا یکی مثه حضرت یوسف بندازه تو تورما نه در حدی که بدلم بشینه

خودممم هیچی کم ندارم از نظر قیافه تکم

خونواده خوب...خانواده آبرو مند که همه میشناسنمون

تحصیلات ...دارم لیسانسمو میگیرم >کامپیوتر<
اما این خاستگاره این پسره ذره ای بدلم ننشست
زار زار گریه میکردم که اینو نمیخام اوناهم دس بردار نبودنو پیله شده بودن


مامان بابای من سه روز بامن قهر کردنو زانوی غم به بغل گرفتن که چرا من میخام اینو رد کنم پسر مومنو نباید رد کرد خونه داره ماشین داره کارش معلومه در اینده بیکار نیس
هرچی میگفتم : مادر من پدر من این اقا پسر بدلم نیس نمیخام عیب بذارم روش اما بدلم نیس ولی اونا قبول نمیکردن انگار اونا میخاستن باش ازدواج کنن هی نصیحت کردن هی گفتن ظاهر مهم نیس....اخه کی گفته خداااااااااااااااا کجای قران نوشته ظاهر مهم نیسس یه عمر میخای سر بذاری کنارش بخابیییییییی باید بدلت باشه یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خلاصه مطلب اینکه >>منی که طاقت دیدن غمو غصه خوردن مامان بابامو نداشتم
نمیدونم چرا و چطور تن به ازدواج زوری دادم
میخاستم مثلا یه ثوابی کرده باشم
اره ایثار کردم بخاطر مامان بابام جواب بله دادم
حالا دو ماه از ازدواجمون میگذره و من کنار اون ارامش ندارم محبتشو درک نمیکنم حالم از محبت کردناش بهم میخوره و این عذابه واسه من و اون ...نمیدونم چیکار کنم نمیتونم به چهرش با عشق نگا کنم
یه ماهه رفته سفر اما من هنوز دلتنگش نشدم
و هنوز بهش نگفتم دوسش دارم چون ندارم چون ازش بدم میاد
روز به روز به عیباش پی میبرم از اخلاقش بدم میاد اونقدرم که بگی اخلاق خوبی نداره که بخاطر اخلاقش بتونم کنار بیام
اون بچس 21سالشه من نمیتونم تحمل رفتارای بچگونشو داشته باشم زمان میبره درست شه که منم نمیتونم عمرمو از سر راه نیوردم که بشینم اونو بزرگ کنم اوج خوشی من تو این سن از عمرمه 20تا 25
من به بابام و مامانم گفتم
مامانم گریه میکنه میگه بچم تلف شد باید طلاق بگیره بابام بخاطر آبروش میگه به هیج وجه طلاق نه کنار بیا زندگیتو کن
اونا که منو نمیفهمن یه عمر زجر بکشم که آبرو بابام نره؟؟مگه طلاق ننگه؟؟آخه این درسته؟؟

بگید من چیکار کنم

من صبر ندارم تحمل ندارم خاهش میکنم بهم نگید صبور باشم هیچکودومتون تو موقعیت من نیستید

/weblog/file/img/m.jpg
new sound در تاریخ : 1389/11/25/1 - - گفته است :

آیا تا به حال خرید اینترنتی انجام داده اید؟
هيچ نگران نباشيد سايت ما به شما اطمينان خواهد داد كه خريدي راحت و با اطمينان از سیستم خرید ما داشته باشید.
ديگر نيازي نداريد تا براي خريد يك كالاي مورد نياز و يا هديه براي عزيزان خود بگرديد
--و وقتتان را هدر دهيد--
با اينگونه خريد ها مي توانيد محصول مورد نظرتان را به سرعت بيابيد و به راحتي خريداري كنيد
خرید از شما** تضمین از ما
خريدي مطمئن و100% تضميني
همین حالا دست به کار شوید
یک بار امتحان کافیست

/weblog/file/img/m.jpg
علی در تاریخ : 1389/7/19/1 - - گفته است :
سلام شما هم وبلاگ جالبی دارین از بازدیدتون ممنون من به زودی وبلاگ شما رو لینک می کنم

/weblog/file/img/m.jpg
هیچکس در تاریخ : 1389/7/7/3 - - گفته است :
سلام
وبلاگت جالبه به نظرم کتاب هم معرفی کنی خوب باشه
من کتابهای محمد جعفر مصفا رو پیشنهاد میکنم
موفق باشی

/weblog/file/img/m.jpg
مردانگی را از علی بیاموز در تاریخ : 1389/6/29/1 - - گفته است :
بسیار خوب بود
در مورد ازدواج بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: